Sunday, March 16, 2014

Ludwig, Werba - Strauss, Wolf: Lieder


Title: Strauss, Wolf: Lieder
Performer: Christa Ludwig, Erik Werba
Record Date: August 7, 1984
Release Date: October 21, 2003
Label: Orfeo D'or
Catalogue: C613031B
Format / Type: 1 CD
Shared Detail: EAC-Rip | ape | cue | covers





Tracks:

01. Gefunden ('Ich ging im Walde so für mich hin'), song for voice & piano, Op. 56/1 (TrV 220/1)
02. Die Nacht ('Aus dem Walde tritt die Nacht'), song for voice & piano, Op. 10/3 (TrV 141/3)
03. Morgen ('Und morgen wird die Sonne wieder scheinen'), song for voice & piano (or orchestra), Op. 27/4 (TrV 170/4)
04. Allerseelen ('Stell' auf den Tisch die duftenden Reseden'), song for voice & piano, Op. 10/8 (TrV 141/8)
05. Ruhe, meine Seele ('Nicht ein Lüftchen regt sich leise'), song for voice & piano (or orchestra), Op. 27/1 (TrV 170/1)
06. Der Genesene an die Hoffnung ('Tödlich graute mir der Morgen'), song for voice & piano (Mörike Lieder)
07. In der Frühe ('Kein Schlaf noch kühlt das Auge'), song for voice & piano (Mörike Lieder)
08. Der Gärtner ('Auf ihrem Leibrösslein'), song for voice & piano (Mörike Lieder)
09. Anakreons Grab ('Wo die Rose hier blüht'), song for voice & piano (Goethe Lieder)
10. Verschwiegene Liebe ('Über Wipfel und Saaten'), song for voice & piano (Eichendorff Lieder)
11. In dem Schatten meiner Locken, song for voice & piano (Spanisches Liederbuch)
12. Bedeckt mich mit Blumen, song for voice & piano (Spanisches Liederbuch)
13. Mühvoll komm' ich und beladen, song for voice and piano (Spanisches Liederbuch)
14. Du meines Herzens Krönelein, song for voice & piano, Op. 21/2 (TrV 160/2)
15. Begegnung ('Die Treppe hinunter gesprungen'), song for voice & piano, o.Op. 72 (TrV 98, AV 72)
16. Heimkehr ('Leiser schwanken die Äste'), song for voice & piano, Op. 15/5 (TrV 148/5)
17. Ach Lieb, ich muss nun scheiden!, song for voice & piano, Op. 21/3 (TrV 160/3)
18. Die Zeitlose ('Auf frischgemähten Weideplatz'), song for voice & piano, Op. 10/7 (TrV 141/7)
19. Zueignung ('Ja, du weisst es, teur Seele'), song for voice & piano (or orchestra), Op. 10/1 (TrV 141/1)
20. Mignon I ('Heiß mich nicht reden'), song for voice & piano (Goethe Lieder)
21. Mignon II ('Nur wer die Sehnsucht kennt'), song for voice & piano (Goethe Lieder)
22. Mignon III ('So lasst mich scheinen'), song for voice & piano (Goethe Lieder)
23. Mignon ('Kennst du das Land'), song for voice & piano (Goethe Lieder)
24. Es muss ein Wunderbares sein, song for voice & piano, S. 314 (LW N49)
25. Wie lange schon was immer mein Verlangen, song for voice & piano (Italienisches Liederbuch, No. 11)
26. None but the lonely heart, song for voice & piano, Op. 6/6
27. Nimmersatte Liebe ('So ist die Lieb!'), song for voice & piano (Mörike Lieder)

[Download]

UpLoaded:
Orfeo_C613031B_ape.rar

No comments:

Post a Comment